Sunday, December 31, 2006

Gott Nytt År!!!

Missade tyvärr att önska er alla God Jul, så nu får det bli ett ordentligt Gott Nytt År istället. En gång till.... GOTT NYTT ÅR! önskar jag alla mina trogna läsare och alla andra som hamnar här :-) Hoppas att ni får en riktigt trevlig Nyårshelg. Här kommer det att gå lugnt tillväga, först stor familjemiddag visserligen, men sen ska vi, mormor och morfar, passa barnbarnen. Det blir mysigt.
Jaha, vad kan man säga om året som snart är slut? Det har varit mycket märkligt i alla fall. Började med den värsta vintern i mannaminne, fortsatte med en värsting sommar, som aldrig vill gå över i riktig höst. Fortfarande i slutet av December har vi temperaturer som liknar en dålig regnig sommar. Det blir nog ingen vinter alls ska ni se. Tråkigt, för nu har det regnat på tok för mycket, längtar efter snö.

Som vanligt har det varit nog med katastrofer under året, fast inte lika många stora naturkatastrofer, tack och lov.Det räcker så bra med alla krig och andra oroligheter.
Ny regering fick vi också, med det tänker jag inte ens kommentera. Har redan gnällt över allt tokigt de hittar på, så att det räcker.
Julen här hemma i min familj var en fullträff i år. Allt var helt perfekt, från all den goda maten till alla de fina presenterna. Kunde inte ha blivit bättre.
Jag är så nöjd och glad och det var resten av familjen också.
Fick en massa ny musik så nu spelas det hela tiden. Bl.a Elena Paparizou, BWO och Abba. Härligt!
Jag använder ju musiken till att hjälpa mig mot den dagliga värken. Goa låtar får mig alltid på gott humör.
Ha det gott nu och akta er för alla smällare och raketer. De har blivit en evig pina.
Här har det redan skjutits i flera dagar till alla skotträdda vovvars stora förskräckelse. Vår gamle tax bryr sig inte, hans enda stora skräck är att inte se mig, då blir han rädd och orolig :-) Att det brakar och smäller på utsidan struntar han helt i, så länge han ser var jag är.
Gott slut och Gott Nytt!!
Grandma Maggie

2 comments:

Hundar i allmänhet och Leonberg i synnerhet said...

Ja, nog har vi fullt upp alltid...
Gott nytt år på dig också!

Birgit said...

maggan kan du hjälpa mig med min blogg blir galen på den , hör av dig på biggan46@gmail.com