Friday, August 17, 2012

Ett år går så fort!.......

Jag har inte skrivit här på väldigt länge och det syns tydligt på våra minsta barnbarn :-) De börjar bli stora, fyller snart 2 år. Det är inte klokt så fort tiden går när man blir äldre. Inte mycket har förändrats sedan jag skrev sist. Livet går sin gilla gång med andra ord. Mina sjukdomar håller sig i schack tack och lov, fast jag har fått problem med höger höft. Går med rullator även inne, annars kommer jag ingenstans. Det är bara att gilla läget inte mycket att göra åt. Har fortfarande mina fåglar som håller mig sällskap. Ibland lite för mycket, men det får man ta. Huvudsaken är ju att de mår bra. Katten Cookie som jag skrev om förra året har numera valt att bo med dottern på heltid. Det blev lite tomt först utan henne och alla hennes roliga påhitt, men en annan dotters katt flyttade in istället.De skulle bara åka till Uppsala på besök i en vecka men Muffins trivdes så bra här med mig så hon gömmer sig under sängen så fort de visar sig. Hon fick naturligtvis stanna kvar :-)
Det passade bra eftersom hon är livrädd för alla maskiner och verktyg som låter och de måste renovera sitt kök efter en vattenläcka bakom kylskåpet. Vi får se om hon vill följa med hem igen längre fram. Hoppas nästan att hon stannar här trots allt, Hon är ett fantastiskt sällskap. Det är så mycket jag skulle vilja skriva om, men jag nöjer mig med detta för denna gången. Jag behöver ju inte ta i för mycket direkt :-) Ha det gott alla och passa på och njut av sensommaren, snart är det vinter igen! Grandma Maggie

No comments: