Friday, October 28, 2005

Välkommen till den första Grandma Maggie bloggen på Svenska

Hej där! Efter att ha arbetat med enbart Engelska bloggar, så tänkte jag att det var
dags för en på Svenska. Alla mina Grandma Maggie sidor är ju på Engelska. Har inte gjort något på Svenska. Vi får se hur det går. Jag sysslar med bl.a Niche sidor så besök gärna min stora blog för alla mina sidor
Facts from Grandma Maggie
Även här kommer jag att publicera artiklar om ämnen som rör mina andra sidor, fast på Svenska. Det ska bli roligt.
Vem är då Grandma Maggie? Bra fråga, lol.


Jag är 7 barns mamma och 5 barn mormor, sjukpensionär sedan -98, med svår värk dygnet runt. I takt med att våra barn flyttade hemifrån så blev det tråkigare och tråkigare att bara sitta framför TV´n. Jag lärde mig att använda datorn. Först handlade det om att ladda ner musik från Napster, men för ca 3 år sedan så insåg jag att det fanns annat man kunde göra på Internet. Man kunde gå med i program och faktiskt lära sig en massa, även hur man tjänar lite pengar via Internet.
Märk väl, jag skrev *lite* pengar.Tro inte annat. Alla sidor ni möter som lovar enorma förtjänster bara ni betalar si och så, det är för det mesta bluff och båg.
Men jag hade tur, hittade ett seriöst program, och jag har lärt mig massor under de 3 år jag har varit medlem. Pengar då, undrar ni? Jo då, det också, men inte mer än att det betalar vad jag håller på med. Jag är just nu självförsörjande på Internet så att säja.Det som är roligast i vad jag gör är att jag har klarat det helt och hållet på Engelska. Det är en stor personlig seger, faktiskt!
Jag kan säja att jag har lyckats. På många sätt. Grandma Maggie är välkänd numera, i alla fall i de kretsar jag rör mig på Internet. Jag har många goda vänner över hela världen som jag har kontakt med varje dag. Min bäste vän och partner sitter i Australien, men ändå kan vi arbeta ihop, tack vare Internet.
Mitt värkbrutna liv här hemma har fått en ny mening och det betyder oerhört mycket
för mig. Nu tänker jag dela med mig av vad jag har lärt mig, eftersom jag vet att det här i Sverige sitter många som mig. Människor som av olika anledningar är fast hemma.
Har man bara en dator och en bra uppkoppling, lite baskunskap om datorer och är enveten nog att försöka så väntar ett äventyr därute. Det kan jag lova er!
Grandma Maggie

2 comments:

Annelie Olsson said...

Hej vännen..detta är suveränt...och du tack för lärdomen ..
Kram o vi hörs i morgon!!

Birgit said...

Tack min vän ...ska jobba hela kvällen ..är inte ledig förns på söndag em .. kram