Friday, May 26, 2006

Vilken vecka det har varit!

Först hade vi den otroliga skrällen i Eurovision Song Contest på Lördag kväll, när monster rockarna Lordi från Finland tog hem en överlägsen seger. Grattis,grattis Finland, det var välförtjänt :-)Vi följde hela den rafflande tillställningen. Det var flera fina låtar i årets final. Ryssland hade gärna fått vinna också, faktiskt.
Själv föll jag pladask för den fina Irländska balladen med Brian Kennedy.
Men nu blev det monster för hela slanten och barnbarnen älskar att titta på videoclippet jag har i datorn.
På söndagen var det dags för nästa sensation!
HEJA SVERIGE, VI VANN!!
Helt otroligt, vilken känsla! Sverige tog hem VM i Hockey 2006!!
Ett riktigt snyggt nytt rekord dessutom. Ingen nation har tidigare tagit guld i
både OS och VM samma säsong.Inte illa för detta lilla land.
Jag hittade positiva saker i alla fall Clapping Hands
Min vän Henry påminde mig om all den fantastiska musiken vi har i Sverige.
Det glömde jag alldeles bort. Vi är ju faktiskt kända för *The Swedish sound*.
Ge mig lite mer tid bara så kommer jag nog på fler positiva saker om Sverige.
Resten av veckan har jag ägnat åt att installera om *Lillasyster - Forum för vardagsprat* Efter att ha kämpat länge med sega sidor och mycket offline så fick jag nog. Jag har tillgång till egen server genom det stora program jag är med i.
Ingår i mina förmåner som Diamond member 1 gig med domain namn maggieh.cashhosters.com med egen c panel. Samtidigt passade jag på att ge Lillasyster en ny look. För ögonblicket är båda sidorna öppna eftersom vi håller på att flytta över info vi vill spara. Hoppas också att alla medlemmar kommer med över, då de måste regga sig igen. Databasen gick tyvärr inte att flytta.
Det ser i alla fall bra ut och jag hoppas att många hittar vägen till oss.
Det är bara ett litet vänligt Forum för vardagliga händelser, men vi är stolta över våran *lilla syrra*, gemenskapen är stor och vi trivs tillsammans.
Ha en trevlig helg!
Grandma Maggie

No comments: