Monday, June 12, 2006

Sommar, sommar och sol.......

Lagom till min födelsedag i Söndags kom sommaren på riktigt. Jisses, vi kan nästan kalla det för värmebölja :-)Dessutom säger alla prognoser att vi ska få behålla detta väder ett bra tag. För min del innebär det att den värsta värken i kroppen håller på att ge sig. Jag kan räta upp mig och börjar må och gå som en *normal* människa. Det är en underbar känsla, går inte att beskriva.Min födelsedag firades i 2 dagar, både lördag och söndag och det var mycket lyckat.Det är alltid välkommet när döttrarna fixar maten, jag blev riktigt bortskämd.
Varje dag har jag min pippi ute på terassen i solen och han älskar det. För det mest kommer dotterns 2 nymfparakiter och hälsar på också och vi sätter in ett litet badkar till dem så de kan svalka sig. Det är så roligt att titta på dem när de plaskar runt.Det gäller att passa på och ha dem ute så mycket som möjligt, de behöver det för att hålla sig friska hela vintern.Fast ibland undrar jag om mina grannar verkligen gillar när fåglarna sjunger och visslar, de hörs faktiskt ordentligt:-)
För övrigt så är det ju Fotbolls VM som gäller för familjen. Har begåvats med en fotbollstokig gäng här, jag är inte lika intresserad, tyvärr, men jag får ju resultaten i alla fall. Det går ju inte att undvika :-) Sonen är inte nöjd med livet just nu, han jobbar sena skiftet och missar ju allt.

Satt för en stund sedan utanför med en kopp kaffe och bara njöt. Det var alldeles ljummet ute, men tyvärr kom myggen ganska snabbt efter att solen hade försvunnit bakom hustaken. Lite fågelsång hördes, men annars var det mest allas tv apparater som hördes genom alla öppna ballkongdörrar, verkade som om de flesta hade på fotbollen.
Synd att myggen kommer så fort, det hade varit skönt att kunna sitta en liten stund längre. Inne är det ju näst in till bastu!
Tänk som vi längtade efter detta för inte så länge sedan, men nu är det sommar på riktigt.
Ha en skön kväll...
Grandma Maggie

1 comment:

Annelie Olsson said...

Ja värmen är underbar Maggan...men ack så besvärlig när man inte hinner med att gå o bada..skulle allt vilja ha sol på mer än armar och ben..
Men men..får bada i Vara när flytten är klar..

ja mygg är pest och pina,vi lär nog få se en del vi med sen..isch gillar inte mygg..

Kram Annelie