Wednesday, June 07, 2006

Mellan hägg och syren....

Ett gammalt uttryck för tiden vi nu befinner oss i. Fast i år blev det både hägg och syren på samma gång. PROSIT!! Jag märkte det tidare under eftermiddagen när jag var ute med vovven. Oj oj vad *täbbt*det blev. Hoppas ni hade en trevlig Nationaldag i alla fall. Här klarnade det upp på e.m och vi fick en fantastisk kväll. Grillade för första gången. Det där med Nationaldag är ju fortfarande lite ovant. För mig är det Svenska Flaggans Dag fortfarande den 6 Juni. Men man vänjer väl sig.
Har en rolig nyhet att berätta. Min ena sida vann ett första pris i en webdesign tävling härom dagen. Denna.... *Welcome to Maggie´s World* Hela 50 dollar!! Det var jätte roligt och sporrar naturligtvis till att göra fler sidor så småningom.
För ögonblicket är jag fortfarande för trött. Har en envis förkylning som gör att jag känner mig helt vissen. Orkar inte riktigt engagera mig lika mycket online som jag brukar, men det blir väl bättre, hoppas jag.
Har mer än dåligt samvete för att jag inte orkar fullfölja en väns uppdateringar.
Sorry, Henry :-) Har massor med nytt material till hans sida liggande i min dator men
energin till att sammanställa det saknas just nu.
Besök gärna hans sida ändå, där är massor att titta på redan.*The Dreamer* Alla underbara foton från Grekland som får en att bara drömma sig bort. Lyssna gärna på musiken också :-) Då kommer ni riktigt i stämning.
Har ni tänkt på det förresten? Att plötsligt så är det faktiskt sommar. Den bara smög sig på. Skolorna slutar denna veckan och sen väntar ett långt sommarlov igen för alla våra skolbarn. Hoppas bara att det blir lite värme så att det blir badväder också.
Ha en bra dag.
Grandma Maggie

1 comment:

Birgit said...

Ta semester skulle man göra .
Skomakaren stängde alltid mellan hägg o syren