Thursday, February 09, 2006

Jag blir så förbaskad rent ut sagt!!

Vad är det med våra myndigheter numera? Ska det vara så svårt att fatta att det handlar om en liten misshandlad, mobbad och vettskrämd 8-åring? Efter att ha följt min väninnas kamp för att få hjälp att flytta från området där hennes lille pojke har det så svårt, så tror man inte att det är sant, när socialchefen undrar om de inte har försökt att flytta inom området!!! Till vilken nytta? Tror de verkligen att det hjälper pojken att flytta till nästa gård? Hans 16-åriga plågoandar hittar väl honom lika bra där? Detta helvete har nu pågått i över 7 månader och trappas ständigt upp, nu senast
så hittar de honom till och med på väg till och från skolan!!
Ni kan igen läsa hans mammas blog om ni klickar här på *KAMP* Men jag varnar er, det är skrämmande läsning!!
Shocked
JAG BLIR SÅ ARG!!
GODDAG YXSKAFT mentaliteten breder ut sig i vårt land, det är skrämmande tydligt.
Ju dummare man är ju högre upp kan man komma och ju mer pengar kan man roffa åt sig
under klättringen på de dummas karriärstege.
Man behöver inte stå till svars för felaktigheter, det är bara att skylla ifrån sig på någon annan, gärna någon som inte ingår i de dummas sammanslutning.
Eller också svarar man " Tyvärr detta är inte mitt bord".
Nähä men vems är det då?Back Stabber
Under tiden så måste en liten 8-årig pojke hålla sig inne hela sin fritid, medan hans
plågoandar kan röra sig fritt.
Hur tror ni han mår? Han har inte gjort något galet, men blir ständigt slagen och hotad av dubbelt så gamla ungdomar.
Nu står hoppet till Länsstyrelsen, men det tar ju ännu längre tid och tiden håller på
att rinna ifrån familjen i Göteborg, som bara mår sämre och sämre.
Detta är bara ett exempel på hur galet allt har blivit här hemma.
Jag skulle kunna räkna upp många fler. Det är bara att läsa tidningarna.
Barnfamiljer lämnas helt utan pengar, eller får strömmen avstängd och fler och fler
vräks. Sen när är detta godtagbart?
Dessutom är det valår!! Konstigt att inget parti har tagit upp detta i sitt
valprogram. Borde ju ge garanterade röster tycker man.
Men det börjar mullra underifrån. Fattiga svenskar har protesterat förr och kan säkert göra det igen.
Ha en bra dag i alla fall.
Grandma Maggie

2 comments:

Annelie Olsson said...

Man börjar ju undra som sagt...
Utbildning vad är det...???
Min kamp...den är ett helvete...men kanske..säger bara kanske..händer nåt nu..
Vi får se???

Kramar Annelie

Birgit said...

jag blir så jävla fb finns inga ord . Men de ska inte tro att de kan trampa mer på kamp nu . de slår hårt tillbaks .