Saturday, February 18, 2006

Tryggare kan ingen vara......

Tänk om det ändå hade varit så, men här hemma finns det inte längre så många trygga barn. Det var med tårar i ögonen jag läste igår att man hade hittat 10-årige Bobbys kropp.Stackars lille pojk. Jag kände det på mig redan första gången de nämnde det på Tv i samband med efterlysningen. Där fanns inget lyckligt slut att vänta. Och många fler barnamord har det varit på senaste tiden. Det är väl inte klokt, att barn ska riskera att bli mördade av de vuxna som står dem närmast!!Vad är det för fel på oss människor egentligen, vi är väldigt dåliga på att ta hand om våra barn.
Sen läste jag om att norrmännen nu ska låna ut pengar till skuldsatta svenskar.
Det lät ju snällt i och för sig, men räntan var mycket högre än vid vanliga lån, så som vanligt handlade det om att tjäna pengar på redan fattiga människors olycka.
Det är fullständigt fantastiskt hur mycket pengar det går att pressa ur alla skuldsatta här i landet.Quit Your Complaining Och som vanligt är det bara att dra år svångremmen lite till och betala.
Inget nytt under solen, med andra ord.
Inget nytt i kvällens första uttagning till den svenska melodifestivalen heller.
Annat än att Lena Ph visade sig vara en härlig programledare.
Till min yngsta dotters stora fasa så gick Electric Banana Band vidare till andra
omröstningen. Hon är övertygad om att de kommer att vinna och sen bli utskämda
i den stora tävlingenEmbarrassed Själv tyckte jag att det var två välbevarade äldre herrar som såg ut som vanligt mer eller mindre.
Vi får se vad som händer, det blir spännande.
Natten mellan tisdag och onsdag hände något otroligt härhemma. Min dator dog i en ljudlig smäll och med ett efterföljande rökmoln.Jag tror aldrig jag har blivit så rädd någon gång tidigare. Men killarna i affären där vi köpte den kom och plockade upp den, så efter 2 dagar fick jag tillbaka den, good as new.
Denna gången hade jag tur, garantin gällde fortfarande. Men fy vad tråkigt det blev utan dator. Som tur var kunde jag sköta en del av mina saker från vår gamla dator, men det var ändå tillräckligt att komma ifatt när jag fick min tillbaka.
Kan inte säja det ofta nog, backup allt ni har som ni inte vill mista!! Denna gången hände inget med hårddisken, men vem vet vad som händer nästa gång.
Så backup, backup. backup!!
Ha en trevlig helg i all snö.
Grandma Maggie

2 comments:

Annelie Olsson said...

Ja du vännen...
Det är verkligen bedrövligt detta med Bobbie..och att hans mamma kunde falla för en sådan man,hennes mamma varnade henne ju..
Hade hon lyssnat så hade inget av detta hänt..
Skönt att ha dig tillbaka online igen...
Funderar själv på att bränna ner allt på backup diskar..frågan är..hur gör man????

Kramar Annelie

Birgit said...

ja du läste nyheterna i mörse vilken hemskt död han fick den lilla Bobby . mamman kunde lämnat honom till sin mormor . Tragiskt . mannen är visst ett stort monster.

Detta om skuldsaneringsfirman i Norgie ska starta upp i sthlm oxå jag har varit i samspråk med mannen i fråga . Han har samma tankar som vi i fattiga riddare . Jag bjöd in honom på ett möte i mars för att hålla föredraf . men själv vet jag inte om jag har lust längre att vara kvar i FR . de har glömt vad Fr står för o allt kerstin byggt upp . läs min blogg