Sunday, March 12, 2006

Tomt och innehållslöst.........

Eller vad man kan ha en bunke till. Enligt min lilla dotterdotter så kan man sätta mormors bästa pannkakssmets bunke på huvudet, för då blir det en hatt :-)
Bilden togs av min dotter Malin när hon var på besök nyligen. Är den inte härlig?
Ja, vad kan man annars säga om *Tomt och innehållslöst?* Den 144 sidor långa evighetsmantran inne på Jurekas forum om Fattiga Riddare var också tämligen tom och innehållslös. Det var pajkastning utan dess like. Ingen som försökte skriva ett vanligt inlägg blev lämnad utan paj i ansiktet tillbaka. Jag tänker inte gå in mera på detaljerna i eländet och nu har Jureka äntligen stängt den tråden. Inte en dag för tidigt! Undrar bara var det startar nästa gång? För de pajkastande lär inte ge upp så lätt. Hm, allt detta bråk och tjafs i demokratins namn dessutom. Ja, du store tid, inte konstigt att världen ser ut som den gör.Soapbox
Melodifestivalen har nått sista delen och vi väntar nu på finalen. Här hemma är familjen väldigt intresserad, vi har följt allt detta genom åren. Höjdpunkten är ju naturligtvis den stora tävlingen, då är det fest i tvsoffanNoisemaker 3 I år är vi lite splittrade men de flesta håller nog på Björn Kjellman, det skulle ju vara extra roligt om *Mr Melodifestival* gick till den stora finalen.
Annars var det mycket som vart tomt och innehållslöst i årets startfält, men det tycker man ju nästan alltid.
Tror jag avslutar med Hasse Alfredssons ord......
*Livet är som en påse, tomt och innehållslöst.... tills man fyller den med något!
Grandma Maggie

1 comment:

annking said...

Va söt din lilla tjej är. Ja du barn kan få roligt med allt. Är hon ochså 2 el 3 år..mitt barnbarn är 3 i maj. Då kommer nog hennes lillebror eller syster.

Snön..när ska den ge sig..va trött manär nu..

Jag skriver ibland. Har vart lite vissen en tid. Jag brukar alrig ha såna perioder..undra va det är..kand det va meledåldern som gör så..jag vet inte. Jureka va jobbig. Svar fick man inte från någon..så det har vart jobbigt det med. Kram Annking