Sunday, April 16, 2006

Glad Påsk alla Gubbar och Gummor!

Hoppas ni alla har en riktigt trevlig Påsk. Som ni ser så har jag lämnat över min dator till en konstig prick :-) Påskmiddagen med hela min stora familj var en fullträff. Massor med god mat och gott att dricka också. Pojkarna sover över här hos oss och lillan är hos farmor och farfar, så mina barn och respektive kunde ha en trevlig efterfest. Pojkarna hade roligt innan de slocknade på min bäddsoffa.
Det senaste som ska spelas om och om igen är en gammal musikvideo med *Twisted Sisters*.(We´re not gonna take it)
Tack och lov hittade jag den och kunde köra den i datorn, så kvällen var räddad.
Tur att de har en barnvänlig mormor som dessutom fortfarande gillar pop och rock .
Famous 4
Ta det försiktigt i påsktrafiken när ni ska ta er hem, det har redan hänt flera riktigt tragiska olyckor. Det är visst likadant varje påsk. I alla fall står det så i tidningarna, att påsken är en av de värsta helgerna i trafikstatistiken.
Jag trodde annars att det var Midsommar, men Påsken är tydligen värre.
Beror visst på all trafik till och från fjällen.
Tänker särskilt på den olyckan där nästan en hel familj utplånades, bara en 6 årig flicka överlevde, men hon är svårt skadad. Stackars liten, när hon ska fatta att alla är borta. Mamma, Pappa och 2 syskon.
Hoppas att hon har bra släktingar, som kan hjälpa henne vidare i livet.

Grandma Maggie

No comments: