Tuesday, April 04, 2006

April, snödroppar och äntligen VÅR!!

Härligt, helt fantastiskt det är äntligen vår ute!! Hittade de första snödropparna i rabatten så fort snön smälte bort. Vilken känsla! Det satt verkligen långt inne i år, med all den snön vi har haft. Nu ligger det bara lite smutsiga högar kvar, tack och lov. Snart är det påsk och som vanligt blir det antingen kallt och snöblask eller så blir det en fin solig helg. Hoppas på det senare.
Just nu är det inte så trevlig att gå på promenad, det är väldigt smutsigt överallt
och stinker efter all hundar, riktigt äckligt på sina ställen. Själv har jag alltid påsar med mig, men många struntar ju i det, tyvärr.Walking The Dog Male Hoppas att sopmaskinen kommer snart så blir det lite bättre.
Fast jag tycker ju lite synd om de som ska behöva ta hand om allt äckligt.
För övrigt går livet sin gilla gång. Inget nytt under solen och inget nytt i Kungariket Sverige heller. Deklarationerna är ju på G och som vanligt blev jag både arg och lessen. Ska få pengar tillbaka men de får jag inte behålla och det retar gallfeber på mig varje år. Hade så väl behövt kunna gå till tandläkaren, men lever man på löneutmätning så är det omöjligt. Skattepengarna hade hjälp, i alla fall lite.
Har inte varit hos tandläkaren sedan ett akutbesök -98, där de drog tanden eftersom soc. endast betalade för det. Idag fattas 6 tänder, som väl är, så är det inne i munnen så det syns inte så mycket, men det gör i alla fall att jag tänker mig för innan jag skrattar. Inte hemma i familjen men om jag är bland människor som jag inte känner så väl.Dentist
Den svenska välfärden i ett nötskal. Tandlösa medborgare! Inte gör de något åt det heller, vi blir bara fler och fler som aldrig har råd att gå till tandläkaren, besöken blir ju bara dyrare och dyrare.
Hur ska det gå?
Ha en bra dag i alla fall, gå ut och leta vårtecken......
Grandma Maggie

3 comments:

Affe said...

Vet hur det är med tandläkaren....sist jag var där gjordes en "provisorisk" rotfyllning, detta var 1993, jag hade inte pengar till att betala den utan återkom aldrig... idag har jag ett antal plomber som ramlat ur och i bland är tandvärken jäkligt svår.. funderar mer och mer på att ta hovtången och dra ut skiten själv...för krita hos tandis är inte att tänka på..har ju inte ens råd med ett kostnadsförslag... folktandvården ska ha 800 kr för ett förslag...trodde faktiskt att oanständiga förslag var otillåtet *L*

Ha det gott i morrn är det fredag!!!

Affe

Hundar i allmänhet och Leonberg i synnerhet said...

Håller med fullständigt! Alla borde ha rätt till tandvård!
Lider med dig Affe. Tandvärk kan ta kål på en.
Den enda lösningen jag kan komma på är att anmäla dig till "Extreame makeover"

Ja, Persson vet inte vad han pratar om när han talar om välfärden och att han inte vill ha tillbaka tiden då man kunde bedömma folks sociala status genom att titta i folks munnar. Vi är ju redan där!!

Ha en trevlig helt trots allt, ät inte för mycket godis i påsk så det blir ännu värre!

Susanne

annking said...

Samma här. Vill knappt skratta när jag är ute. Ser alltid på andras fina jämna täder. Vita är dom med.