Monday, April 10, 2006

Påskveckan har börjat!


Så var vi där igen, Påsken har börjat! Tänk jag har ett sådant motstånd mot just Påsk.
Mina döttrar pyntar för glatta livet, de tycker det är nästan lika roligt som med julpyntet. Själv vill jag hellst slippa,men vet samtidigt att senast Långfredag är allt på plats i alla fall. Ändå har jag en hel del pynt och egenhändigt broderade påskbonader och dukar att ta fram,men det hjälper inte. Det är såååå trögt.
Dottern från Bålsta med partner kommer också under veckan, det ser jag fram emot, ska som vanligt bli härligt att ha dem här ett tag.
Chick
På påskafton brukar det ha släppt i alla fall och frukosten är *äggig* som sig bör.
Easter Basket Vi har en gammal porslinshöna som alltid står på köksbordet fylld med nykokta ägg. Arvegods efter min farmor så den är i alla fall över 60 år vid det här laget. Under dagen lär det dyka upp diverse påskkärringar som vill ha godis och eller pengar, så det gäller att vara beredd. Den traditionen har i alla fall överlevt, det är ganska fantastiskt egentligen.
På eftermiddagen ska vi alla till en av döttrarna för Påskmiddagen tillsammans med hennes svärföräldrar. Det lär bli massor med *äggiga*rätter och sill, det ska bli gott. För övrigt så blir det lugnt för mig, pojkarna följer med mig hem och resten av gänget har en liten familjefest.
De små barnbarnen väntar redan och planerar vad vi ska se på för videofilmer på kvällen med mormor. På Nyår hade vi *Kogänget* så jag undrar vad det blir denna gången. Man kan aldrig veta, det lär bli en överraskning. Senast de låg över var det *Kejsarens ny stil*, den var också väldigt rolig.
Ta det lugnt nu under veckan!
Ingen idé att *ägga* upp sig för mycket.
Påskafton blir det ändå.
Grandma Maggie

No comments: