Tuesday, April 25, 2006

Så var det Tisdag och radiodag.....

Jaha så sitter jag här igen med mina hörlurar på och pratar med hela världen, från mitt eget vardagsrum via en liten radiostation online.
I kväll spelar jag enbart musik från 60 talet. Härlig musik faktiskt!
Ni hittar mig på http://kmpam.com/ Jag har blivit lite av en kändis online via musiken. Har gjort detta i snart 2 år nu. Varje tisdag är det Maggie´s musik som gäller. Härligt att själv få betämma vad som ska spelas.
Jag brukar växla mellan 3 stora playlistor jag har satt ihop. Alla räcker i minst 5 timmar. 60 tals musiken är väl mest omtyckt skulle jag tro, men nyare pop-rock går också bra. Har aldrig slutat gilla pop-rock själv, växte ju upp med det på 60-talet så det kommer nog alltid att följa mig.

Denna stiliga herre flyttade in hos mig i söndags, min egen pippi!!
Eftersom jag älskar min dotters fåglar så tyckte familjen det var dags jag fick en egen. Allt som kan hjälpa mig att glömma all värk är ju välkommet. Pippin heter Polly och är 1 år gammal. Skulle varit en flicka men visade sig vara en pojke :-)
Min lilla doterdotter tyckte han var en prins, men hon är ju bara två år så det blev *pins*. Pippin heter numera *Pollypins*.
Han är väldigt rolig, kan vissla flera melodier och härmar allt. Till och med vovvens skällande, fast han låter som en leksakshund. Vovven vart väldigt misstänksam först.
Han har ju varit ensam herre på täppan i 13 år. Men Pollypins ignorerade honom totalt så det var ju inget roligt. Nu går det bra. Vovven kom ju på att med pippin inne så var han ju inte ensam längre, om jag skulle råka försvinna ur synhåll.
Inget ont utan att det hade något gott med sig, som vanligt :-)
Fast vovven är ju en tax, så det är nog bäst att hålla dem ifrån varandra i alla fall. Jag tyckte faktiskt att han slickade sig om munnen när han kollade in pippin.
Grandma Maggie

2 comments:

Birgit said...

Hallå
kan du ge mig adressen till bling eller vad det heter . allt har ju försvunnit på min dator . Ha det gott

Jojje said...

Hej Maggan
kolla denna nya blog
http://kallmora.blogspot.com/