Friday, April 21, 2006

Äntligen Fredag!!

Det har varit en lång hemsk vecka!! Influensan som började före påsk redan blev bara värre och värre. Först idag kan jag säga att jag är något bättre. Misstänker att jag har bräckt ett revben i all hosta, för jag har fruktansvärt ont och kan nästan inte röra mig. Det värsta är när barnbarnen lockar mig att skratta, ojojoj vad ont det gör.
I alla fall verkar det som om våren är här på riktigt nu. Temperaturen steg till 15 i skuggan förut och i solen var det 24 grader på min altan!!
Denna stiliga nymfparakit vid namn Ikarus är min senaste kärlek :-)
Min dotter Susanne har 2 stycken plus 2 undulater. De är fullständigt underbara och så roliga att vara med. Ikarus och kompisen Sphinx kommer till och med och hälsar på oss ett par dagar i veckan. Ni kan läsa mer om våra roliga fåglar på en sidan jag har gjort om dem. Den heter *Maggie´s Bird Nest*. Ska uppdatera där regelbundet :-)

Annars är väl i alla fall min tillvaro som vanligt. Det händer just inga större händelser i mitt liv. Det mesta får man hitta på själv för att förgylla livet lite.
Som att ha roligt med barnbarnen och dotterns fåglar :-)
Ha en trevlig Fredag kväll!
Grandma Maggie

2 comments:

Jojje said...

Du har ju pippi.
Då är det väl inte så konstigt att du blivit sjuker.
De e la fågelinfuensan du fått Maggie!
;-)

Margareta Hultgren said...

Ja vem vet :-)Men det är ju ings sjöfåglar precis, och de har aldrig varit ute .