Friday, January 13, 2006

Det som göms i snö, kommer upp i tö.....

WindyDet ser förfärligt ut utanför. Efter 2 dagars regn och blåst är all snö borta. Kvar är alla rester från Nyårshelgens fyrverkerier, överallt på gångbanor och gräsmattor. Antar att kommunal städning också är indragen numera? Jag vet att det städas fram på vårkanten, men dit är det fortfarande långt. Tänk, när jag var barn så städades det i alla fall en gång i veckan. Mycket har förändrats men jag kan inte påstå att det har ändrats till det bättre. Lortsverige breder ut sig!
På tal om städning. Vet ni att i de flesta kommuner så får de gamla som har hjälp via
hemtjänsten städning högst var 3e vecka. Det är väl inte så konstigt att vi alla mår sämre och sämre. Skolor, arbetsplatser och sjukhus städas lika dåligt.Maid
Tänk när man kom på att det var all smuts, trångboddhet och ohygien som orsakade så
många sjukdomar förr i tiden. Det var ju en revolutionerande upptäckt som förändrade
människors livsvillkor till det bättre. Nu är det på väg tillbaka till lortsamhället på 1800-talet. Titta bara på sjukhusen. När jag fick mitt första barn -73 så var det stenhårda rutiner runt städning,hygien,skötsel av mor och barn, men 14 år senare, -87, när min yngsta föddes så fanns det inget kvar av det.Men vi fick i alla fall stanna på BB i 4-5 dagar efter förlossning.
Idag får nyblivna mammor i storstäderna vara glad om de får stanna ett par timmar efter födseln!!
I Norrland får de vara beredda att åka hur långt som helst för att komma till
ett BB i tid. Där lägger man ju ner i stället!! Ja ja, att barn inte är viktiga i dagens Sverige är ju inget nytt. Det har vi ju sett så många skrämmande bevis på.
Titta bara på Göteborgs Kommuns handläggning av fallet med den lille 8-åring som blir
misshandlad och mobbad av en 16-åring. Läs hans mammas blog * Kamp* om ni inte tror mig. Det är inte klokt överhuvudtaget. Det är verkligheten i Sverige 2006!!
Grandma Maggie

2 comments:

Annelie Olsson said...

Ja du Maggan...
Sverige år 2006 snart tillbaka i 1800 tals anda.....så sant så..
Ja jag har just tagit beslut att anmäla kommunen även för diskriminering..skrev om det på bloggen..

Undrar jag vart vi är på väg...och en fråga???
Svenskar-har ni blivit fega som inte vågar säga ifrån???

Affe said...

Ja...vi svenskar har blivit så pass kuvade under så pass många år att politikerna fått oss dit dom vill...boskap som använd till valfläsksoppan vart 4:e år...

Maggan...har hittat en sida för din blogg för exponering...

www.nyligen.se

dom promotar bloggar som uppdateras.... free of charge... *L* gå in och kolla...
Gäller även Anneli i högsta grad...då det gererar besökare till bloggen... jag har haft 65 st extra besök på en dag sedan jag lade in en "Ping" dom kollade på min profil *L*...iofs snygg profil.hahaha