Tuesday, January 24, 2006

Hur mycket värk klarar man av tro?

SadAtt leva med värk dygnet runt är en evinnerlig pina. Man kan aldrig koppla av värken. Visst äter jag värktabletter, men jag försöker att hålla den lägre dosen för att inte förstöra för mig själv. Det finns inte så många kvar att byta till, har prövat det mesta sedan eländet började -93.Fibromyalgi är väldigt handikappande för den som lider av det. Oftast syns det ju inte på utsidan, så omgivningen har svårt att förstå.
Värken finns i all muskulatur i kroppen och flyttar sig gärna runt. För mig är det koncentrerat till från midjan och ner till fötterna. Jag har dessutom kronisk ischias i båda benen, en utsliten högerhöft, ett diskbråck och en gammal whiplash.
Vinter och kyla förvärrar det hela, tyvärr! Snowstorm Det första man måste lära sig är att det inte får finnas några *jag måste* kvar i vardagen. *Jag måste* slutar för det mesta i full kortslutning i kroppen, man tappar och fumlar och inget blir riktigt. Sen måste man ändå försöka vara glad varje dag. Att vara boss över värken så att säga! Ger man efter och börjar deppa och gråta så stegras värken till näst in till outhärdligt!!
Men det går att lära sig att hitta de små guldkornen i varje dag. Barnbarnen är som en hel guldgruva, det funkar jämt.
Musik är ett annat sätt att hålla sig vid sunda vätskor. Jag har alltid musik på och för det mesta trallar jag med och då blir jag automatiskt glad igen. Det funkar också!!DJ Jag är ju dessutom Dj varje tisdag på KMPAM Radio Station Det är veckans höjdpunkt för mig. 5 timmar med min egen favorit musik. Jag spelar allt fråm pop - rock till gamla godingar från 60 talet. Ibland sätter jag på min speciella blandning som jag kallar
*Raggar-rock*, den är bra!!
Att sova är inte att tänka på heller, det blir aldrig mer än ca 4 timmar. Hur klarar man det då? För mig blev lösningen att sitta och jobba på Internet på nätterna tills jag känner att nu kan jag nog somna. Det passar mig bra eftersom mina internet vänner
och kollegor befinner sig i andra tidzoner. Sen kan jag sova under förmiddagen utan att någon behöver bry sig om det, tack och lov.
Min senaste websida har precis sett dagens ljus. Det är en kombinerad Niche/blog där man använder ett speciellt script som heter PHPNuke. Jag är inte helt klar ännu, det fattas fortfarande en del uppdateringar, men den är fullt fungerande. Kolla här....
Welcome to Maggie´s World
Inte så illa, eller vad säjer ni?
Oki doki, klockan är snart 5 på morgonen och jag börjar känna mig sömnig. Kanske har jag tur och somnar fort, annars är jag snart tillbaka vid datorn igen.
Ha en bra dag, alla ni som är morgontidiga!

Kaffet är precis klart!
Grandma Maggie

2 comments:

Affe said...

Du har lyckats jättefint med din nya sida... Grattis

Affe

Margareta Hultgren said...

Jo, men med massor med steg för steg hjälp från min amerikanske vän :-) Inte i själva installationen, det klara jag, är en hejdängare på cpanel och php, men alla dess olika moduler som ska uppgraderas efteråt. Usch och fy, nu blir det en sådan natt igen för att få dit alla amazon annonserna :-)
Maggie