Friday, January 20, 2006

Ännu en sömnlös natt!

Falling AsleepUte är det full snöstorm och väldigt kallt. Pulsade nästan till knäna förut med stackars vovven i släptåg. Efter den pärsen fick jag naturligtvis ännu mer värk i kroppen och att sova var inte att tänka på. Men det måste sett väldigt roligt ut
med krycka, vovve och pulsandet. Kvällen och natten har varit fylld med glada nyheter.
Först var det min matglada dotter som ringde för att tala om att nu var hon minsann i tidningen igen.Bravo Om ni kommer ihåg från i November så var jag ju med henne när hon tävlade i Tastelines *Årets hemma Kock*. Detta var en uppföljare till detta och reportern kom från *Upsala Nya Tidning*Artikeln heter *Student med litet kök!*. Om ni klickar på läs artikeln, så
hittar ni även recepten till hennes 3 rätter som hon presenterar.Denna är min favorit:Ört- och olivbiffar med kokt potatis och tsatsiki.Jätte gott!!

Sen fick jag glada nyheter från min speciella internet kompis i Göteborg. Ni vet Mamman jag har berättat om som kämpar för sin lille son. Äntligen var det någon som reagerade!!! Härligt!! Ni kan läsa mer på hennes egen blog *KAMP*
Nu ska jag i alla fall försöka sova eller i alla fall vila lite.
Ha en bra dag i all snön!
Grandma Maggie

3 comments:

Annelie Olsson said...

Kramar om hela världen idag Maggan,fast undrar fortfarande om det är för bra för att vara sant...

Kram Annelie

annking said...

Ja du det har snöat massor..så ta det försikigt med dej o vovven även ikväll...

annking said...

TACK så jättemycket...såg det nu.
Jättebra att du gjorde detta. Jag har vart ute o gått...det är kallt o halt. JAg använde mina stavar..det va tryggt då.
Än en gång tack för att du la in det på min sida. Kram