Tuesday, January 17, 2006

Hundar och ungar.....och...


Det bästa som finns efter Morfar är *Spiderman* som ni kan se på bilden.
Pojkarna är alldeles stolliga i allt som har med Spiderman att göra, Särskilt den store, Marcus, snart 6 år. I går var han här och innan middagen så var det sååååå
långtråkigt."- Hitta på nåt mormor, jag har inget att göra!!" lät det hela tiden. Så sagt och gjort
vi satte oss framför datorn. Ni som har följt mig här på bloggen har ju redan sett min lilla
Mormor Sida - Stories about Grand Children
som jag gjorde för att berätta om alla roliga situationer med barnbarn. Ni vet också att jag har en
speciell Spiderman kids blog. Så det var vad han ville göra. Sitta och titta på alla bilder i
Allposters Shop. Men mormor hade en överraskning. Jag hade redan förberett och laddat ner skojiga
spiderman images som rörde på sig och visade honom det som ett bildspel.

Vi blev sittande ganska länge faktiskt för han ville se det om och om igen.
Sen fick ju mormor en strålande ide och loggade in till Allposters och han fick välja vilka vi skulle ladda ner och spara.Tror ni han var lycklig när han sedan fick välja ut fyra som vi skrev ut på fotopapper. De blev jätte häftiga!! och Marcus var överlycklig.
Nu ska vi bara fixa 4 billiga ramar så kan han ha dem på väggen i sitt rum.
Där låg morfar plötsligt i lä en stund i alla fall, men inte länge, för jag råkade ju säja till
Marcus att han skulle lugna ner sig lite efter maten och då var jag ju inte poppis längre :-)
Sen har vovven fått fnatt ovanpå allt!!
Misstänker att det är någon trevlig tik som löper ute. Han har fått ett fullständig spel i alla fall och vill bara ut hela tiden. Gnyr och gnäller och bär sig åt. Jag kan inte resa på mig för då tror han att det är promenad som gäller.
Det är inte lätt alla gånger, att vara hund :-)
Ha en bra dag!
Grandma Maggie

1 comment:

Birgit said...

Härlig läsning om barnbarn ..