Monday, January 30, 2006

Usch vilken lång helg det blev!


Ja, så känns det ungefär, fast jag skulle vilja gå i ide och vakna när det är varmt och skönt ute istället. All värken varje gång vädret ändrar sig hastigt, gör att jag blir som en zombi. Allt är i slow motion.
Lite glada nyheter mitt i all bedrövelse kanske inte skulle skada. Men det har ju bara varit elände och svarta rubriker hela den sista helgen. Tänker på den hemska bussolyckan och på de som drunknade när de hade en utflykt på skridskor.
Alla hade tänkt sig en trevlig stund och så blev det katastrof istället.
Katastrofer har en ful ovana att drabba oss när vi minst anar det.
Det är inte lätt att leva precis, det gäller att göra det bästa av det liv vi har, vi vet ju inte när det är över.
Big Brother är igång igen, det har väl ingen missat? Jag säger varje år att jag inte ska titta, men det slutar alltid med att jag håller ett öga på det ändå.
En av fördelarna med att ha datorn i ett hörn av vardagsrummet :-)
I år är det i alla fall rekordmånga blondiner. Det måste vara en ny trend att alla
unga flickor ska se ut på det viset. Klonade mer eller mindre.
Annars är det mesta som vanligt här hemma och tur är väl det. Man får vara glad åt det lilla. Min matlagande dotter kommer på snabb visit nästa helg, det längtar jag efter. Vi har en dubbel födelsedag i familjen snart. Den 5e februari fyller en annan dotter 29 år samtidigt som hennes äldste pojke blir 6 år. Det var väl inte illa :-)
De är dessutom födda nästan på exakt samma klockslag. Det skiljer bara några minuter.
Så ett kalas ska det bli i alla fall.
Ha det bra alla ni som läser här.
Grandma Maggie

2 comments:

Affe said...

Passar då på att gratulera till alla på deras bemärkelsedagar... blir tufft...*L*
Hoppas att våren håller i sig jag med... är så jäkla trött på kyla och fukt... jag har Psoriasis artrit...dvs Psoriasis med reumatiska inflamationer...
Ha det gott...
P.S vad har hänt med FR forum??... inte ens adressen verkar stämma längre...D.S
Lev väl
Affe

Birgit said...

Hallå
ser att du har samma problem som jag morgontrött.
jag har arbs tider som börjar 7 usch så hemskt . är bortskämnd att få börja 1430 mycket bättre
men lider av kvällströtthet oxå *L* Kansle lika bra att gå i ide . o komma fram när ljuset kommer .