Friday, January 06, 2006

God morgon, eller?

Hoppas ni har en God Morgon. Här är det sömnlöst p.g.a. hosta och snuva. Inte en suck att somna ifrån hostan så jag sitter här och filosoferar för mig själv. Märkvärdigt vad mycket man tänker i tidig morgonstundThe Thinker Vovven tror inte jag är klok. Han har försökt flera gånger att få mig att fatta att man ska sova i sängen på natten. Inte sitta och hosta och väcka honom stup i kvarten. Han är helt slut, stackarenDog 14
I alla fall så vill jag tala om att *Lillasyster* växer så det knakar. Det är full fart efter bara 2 dagar online. Ett Forum för vardagsprat måste ha varit efterlängtat när vi redan har över 50 medlemmar. Jätte roligt!!
Massor att göra för att det ska bli bättre, men vi är redan på god väg.
Jag har precis lagt till en tråd om billiga Sommaraktiviteter. Vi är ju många som lever med tunn plånbok och alla idéer som kan förgylla sommaren även för oss är välkomna. En väninna från Fattiga Riddare kom härom dagen med förslaget att komma och besöka henne vid havet med barn och barnbarn, så fort vädret blir lite varmare. Det blev en hel del bra förslag av det och alla kom igång med en massa planeranden även tanken på att byta bostad för att det skulle bli billiga semestrar. Vi får se vad det blir av det.
Sen är det ju *Trettondagshelgen*. Julen är snart över för denna gången. Det gick väldigt fort, kanske på grund av att vi alla var så sjuka. Inget blev sig riktigt likt. Min ena dotter har redan tagit ner allt julpynt och slängt ut granen. Vi andra drar ut på det så länge som möjligt.
Bara en dag till och en dag till...
Tills det inte finns ett barr kvar!.......
*Nu är glada Julen slut, slut, slut.
Julegranen bäres ut, ut, ut.
Men till nästa år igen,
kommer han vår gamle vän,
För det har han lovat!*

Ha en trevlig helg!
Grandma Maggie

1 comment:

Affe said...

Klart granen skall vara kvar... Julen varar ju till påska... min kommer vara kvar till barren ramlat av...hehehe inte för inte vi har en kungsgran...
Kul med det nya forumet...

Klart du skulle klara av affe den förskräcklige... nån mer läraktig jycke får man leta efter.. kan gå fot. sitt , plats, stannakvar...och är snart 16 veckor... sen att hans livsgädle kan vara jobbig...är sant...man har ju inte rktigt den energin,, men ett par kg har jag tappat tack vare honom..*L*

Lev väl
affe