Monday, December 26, 2005

Annandag Jul - en lång dag

Annandag Jul 2005, en mycket lång dag, präglad av årsdagen för Tsunamin.
Jag har haft på Tv´n hela dagen, det har varit mycket att fundera på. Kan inte ens föreställa mig vad alla dessa överlevande och anhöriga har haft att kämpa med under detta första år efter katastrofen.I direktsändningen från Khao Lak läste Lena Endre
om Före och Efter. Det var väldigt gripande och mycket tänkvärt.
Jag hoppas innerligt att nästa år ska vara början på något nytt för alla drabbade människor.
Här hemma är den 26 också en kär dotters födelsedag. Hela 22 år fyllde hon idag.
Men det blev bara halva styrkan som kunde gratulera henne, resten är däckade i influensa. Det har varit en mycket hostig och febrig Jul i år.
Kanske klarar vi Nyår lite bättre, men det är tveksamt, eftersom ett par av oss precis har börjat om med ny förkylning.
God Fortsättning på Julen i alla fall!
Grandma Maggie

3 comments:

Birgit said...

ja du maggie satt oxå o tittade på minnesprogramet om flodvågens offer.
jag fick flera gånger nästan hicka inte av rädsla utan av styrkan många anhöriga hade isig .

Jag tänkte jag vill oxå ha den styrkan . men inte uppleva något så fasanfullt . men det är ju det man ska uppleva först för att kunna få denna kraft . . Trevlig fortsättning ..

Affe said...

Önskar dig en trevlig fortsättning på julen och hoppas du/ni kryar på er... har själv ätit alvedon sedan juldagen och det blir bara värre....
Har gjort en uppdatering... kan ju inte svika en läsare...
Lev väl
affe

Anonymous said...

no jul post this year??
frohes fest
hb