Saturday, December 24, 2005

I mörka Julenatten......

* Midvinternattens köld är hård, stjärnorna gnistra och glimma,
alla sova i enslig gård, djupt under midnatts timma. Månen vandrar sin tysta ban, snön lyser vit på fur och gran, snön lyser vit på taken, endast Tomten är vaken *
Mer korrekt "endast Mamma är vaken". Det är julnatt och familjen sover, jag ska snart också försöka sova lite, ska bara fixa ett par saker till. Det är ju alltid så, mamma tassar runt och lägger sista handen vid pynt och dekorationer.
Snart är det julaftons morgon och delar av min stora familj kommer redan halv 8 för att äta julfrukosten. Gröten är redan klar, står på altanen väl insvept och ska bara värmas på lite innan alla kommer.
Jag har julmusiken på lågt för att inte väcka mina nattgäster, vill alltid höra "O Helga Natt" innan jag somnar.
Jag önskar er alla en riktigt GOD JUL!
Grandma Maggie

1 comment:

Birgit said...

GODJUL MIN VÄN