Sunday, December 04, 2005

När andra ljuset brinner..........

*Vi ser i andra ljuset en stjärna underbar, som ger på tidens gåta, ett evighetens svar*.
Det är versen vi läser när andra ljuset tändes imorgon kväll :-) Fast andra Advent är en betydligt lugnare tillställning, i alla fall i min familj. Det är alltid så. Kanske ett sätt att förbereda sig på den stora julrushen som inträffar lagom till 3:e Advent.
Oftast är det i samband med Lucia och då börjar *stora julbaket*. nu är det inte så stort längre, betydligt nerbantat sedan vi var bönder,Chompy
Numera sitter jag på en stol och läser recepten medan döttrarna bakar.
Det var flera år sedan jag kunde vara aktiv i bakandet, men vi har i alla fall roligt.Men som sagt, det är minst en vecka kvar tills dess.
Vad mer har hänt sedan jag skrev sist? Jo,jag har lyckats knipa åt mig den mest åtråvärda positionen i Mpam. Jag av alla var tillräckligt kvalificerad för att få ta hand om Supporten! Jisses, och jag har inte ens engelska som modersmål, så gissa om jag är stolt över den utnämningen. Den har dessutom vissa andra fördelar.Bounce
Fast det är kanske inte så konstigt i alla fall. Jag gillar ju att hjälpa andra tillrätta.
I landet Sverige fortsätter alla tråkigheter. De står som spön i backen!
Nu senast Tsunamirapporten. Huvuden måste rulla efter denna svidande kritik.
Märkligt att det ska behöva ta nästan ett år att sammanställa en rapport.
Fast allt är väldigt befogat. Ett stort minus för svensk katastrofberedskap.
Inte för människorna som är sysslar med räddningstjänst, utan alla fullständigt handfallna beslutsfattare. Som vanligt kan man väl bara konstatera att Sverige är bäst på att vara sämst!
Ha en trevlig andra Advent i alla fall och passa på att vila.
Grandma Maggie

1 comment:

Birgit said...

Tänk jag satt oxå otänkte de har gått ett år .. man får inte tillbaks den som dog i flödvågen fast man begär avgång från våra politiker. Men jag förstår allas vånda ändå .. Det är väst för dem som överlevde o kom hem till tomma hem o en hemsk tid väntar nu när årsdagen är nära .. ruskigt