Thursday, December 08, 2005

Tur att ingen såg mig!!

Jaha, så var det dags igen! Att gå ut med vovven är numera förenat med vissa risker.Jag som var så glad över den lilla snön vi fick häromdagen. Hm, som vanligt blev det regn och min nattliga promenad med vovven slutade med ett rejält fall. Det var ju blankis under slasket! Får säja som Affe (Affes Blog)"Tur att man har bra vadderad bakdel". Jag landade med en duns på nämnda bakdel, tyvärr med höger hand underst!
Aj,aj,aj, det gjorde ont, men jag bröt inget som tur var. Vovven blev ju alldeles ifrån sig. Vad gjorde matte där på marken. Hm,bra fråga lol.Dog 14
Himmel, innan jag lyckades ta mig upp. Det måste ha sett otroligt roligt ut i alla fall. Kan tillägga att jag är väldigt öm och ännu mer värkbruten efter det äventyret.
Som vanligt fanns inte så mycket som ett gruskorn. Antar att det är *billigare* att låta folk slå halvt ihjäl sig än att sköta snöröjning och sandning.
Kanske måste inse att det är dags att tänka om från krycka till rullator, i alla fall när det är halt ute.
Mitt *arbete* som supportperson i Mpam fungerar riktigt bra.
Än så länge har jag klarat att svara på allt :-)Handcuffed To The Desk
Jag skrev i ett tidigare inlägg här om hur viktigt det är att ha en fungerande email
när man håller på med Internet(business).De senaste dagarna har jag fått belägg för det. Vi ändrade just villkoren för medlemsskapet från free till paid only i Mpam.
Detta gick ut i email varje dag till alla medlemmar från 15/11 - 1/12.Med klara instruktioner om hur man skulle göra. Tror ni de läste dem? NEJ! Men de läste det sista, där det stod " Your account is at risk, will be deleted". Och skickade genast
en ilsken förfrågan om vad detta var.Hm, som sagt, mycket märkligt beteende!
Ha en bra dag ( jag haltar tillbaka till sängvärmen )
Grandma Maggie

1 comment:

Birgit said...

Oj oj hur mår du nu .. man blir ju omskakad i hela krppen i ett fall ..