Friday, December 30, 2005

Insnöad!!

Och snön kom, i mängder, det vräkte ner i timmar och blåste samtidigt.
Skulle gå ut med vovven, det var panik för honom. Ännu värre blev det när dörren
inte gick att öppna! Stackarn fick vänta medan en granne skottade rent framför ytterdörren! Dog 18 Vi bor i handikapplägenhet, längst ner på gatan så det var en rejält packad driva framför dörren. Nu förstår jag plötsligt varför alla ytterdörrar på Island öppnas inåt, smart faktiskt, då kan man inte bli insnöad.
Kommer ni ihåg att jag berättade om min *rova* när det var halt för några veckor sedan?
Jag landade ju på min egen högerhand. Nu var det ju inte 10 kilo som landade, nej betydligt mer och jag hade tur som inte bröt handleden. Men jag har fortfarande ont och inte blev det bättre av att skotta snö. Nu är höger handled riktigt svullen istället.Shoveling Snow Har svårt att skriva och fingrarna värker.
Alltid ska det vara något.
Tittade just ut, snön vräker ner igen! Men det blåser inte så jag kanske kan öppna dörren imorgon.
Grandma Maggie

2 comments:

Birgit said...

hej i snöyran. Hoppas handen är bättre . Ja du Hundar är underbara .. som jag förstår av mig själv o mina känslor . så blir det nog en liten rackare när jag fått kommit till ro .. Gott nytt år

annking said...

JA du nu fick vi snö.Bara den ligger kvar här nu..är vägarna farbara o gatorna saltade så är det ju bra. Julen va bra. Nyår firas in med 2 av våra barnbarn. Ha du ett gott nytt år..