Sunday, December 18, 2005

Fjärde Advent, snart är det Jul!

När fjärde ljuset tändes, vi höra löftets ord, om Konungen som kommer, med frälsning till vår jord.
Här står nu 4 tända ljus, som lysa skall i alla hus, nu är den långa väntans tid, snart kommer Julen god och blid!
Här kan jag faktiskt redan säga * Granen står så grön och grann i stugan*. Är nästan
klar med allt julpyntandet.
Tree Jag brukar inte börja fullt så tidigt, men denna sista veckan så arbetar min dotter och hennes man det sena skiftet, så de 3 små trollungarna är här med oss väldigt mycket. I morgon blir det ännu värre. Då ska gubbens alla tomtar fram. Han har samlat sedan han var 18 år och nu är det nästan 600 tomtar i varierande
storlek som ska placeras ut.Det krävs en viss planering för att gå i land med det.
Tangled Lights Allt vanligt pynt och prydnadssaker måste plockas undan för att det ska finnas plats till alla dessa tomtar. Men det är roligt, och varje julafton är det lika spännande att se vilka nya han får. Det mest fantastiska är nog att under alla dessa år har det aldrig blivit en enda dublett. Ska fixa kort imorgon när det är färdigt så att ni får se hur det blir.
För att göra det hela ännu bättre så kan jag tala om, att där jag befinner mig så snöar det!!!
Snow Angel
Hoppas det får stanna kvar några dagar i alla fall.
Grandma Maggie

3 comments:

Birgit said...

Ta väl hand om trollungarna . Bin upp de i svansen om de busar för mycket

Birgit said...

Vi närmar oss med stormsteg till Julafton .. Kram

annking said...

Fort går det. HAr köpt maten nu. Ska griljera skinkan imorgon. Julklapparna är det 2 kvar..dom inhandlas imorgon...sen ska vi ha julefrid har jag bestämt..hoppas ni får det med..kram Annking