Friday, November 04, 2005

Halloween!

Ja usch då :-)
Det är dags att ladda upp med godis inför helgens invasion av barn
hängande på dörrklockan. Jag är inte riktigt säker på att jag gillar Halloween.
Det kan bli lite för mycket av det goda.
I bland hinner jag inte fram för att öppna, jag har ju svårt att gå, så då kan det hända att man blir utsatt för spratt istället. Inte alltid så roligt.
Sonen fick sin hallmatta dränkt med våta löv ett år. Han var på jobbet. Då är det ju inte lätt att öppna i tid för de små monster som ringer på.
Många äldre människor förstår inte alls vad det handlar om. De är ju vana vid
*Alla Helgons Dag*. Någonting helt annorlunda.
Då ska man snygga till på gravarna på kyrkogården, lägga ris och tända ljus för helgen.
Många går också i kyrkan på Söndagen.
Tiderna förändras.
Mina barnbarn gillar det i alla fall. Det ska bli Halloween fest hos dagmamman
imorgon och jag har sett deras masker, gräsliga monster.
Ha en trevlig Halloween så gott det går.
Lycka till och glöm inte att ha godis i närheten av dörren.
Grandma Maggie

1 comment:

Birgit said...

hallå ..jag vet inte om jag gjort rätt med min blogg . de jag skrivit verkar inte synas .


halloween är lite osvenskt . men barnen tycker ju det är kul . men håller med man kanske inte är hemma o det busas ändå .. Kram trevlig helg