Sunday, November 20, 2005

Ännu ett litet tips!

Jag har precis passerat 3-års dagen som Mpam medlem.Happy Anniversary Det är inte klokt hur fort det har gått.Vad har jag då lärt mig under dessa tre år? Allt om att ha en egen liten Internet Business! Och det är inte lite kunskap.
När jag började så skrattade min familj åt mig, tyckte jag var naiv och blåögd, och var övertygande om att allt var bluff och båg.
I dag är det ingen som skrattar bakom ryggen på mig. Jag har ju bevisat motsatsen.
För det första så är det jag som är dataexperten i familjen numeraTechy
eftersom jag klarar det mesta som kan hända.
Sen har ju både jag och Mpam överlevt de här åren.För ett stort Internationellt Program som Mpam så är 4 år online mycket och bevisar bara det att det är ett ärligt, seriöst program. Det är nåt man lär sig väldigt fort, att program kommer och går.
Vad som är populärt ena dagen kan vara ute nästa dag.
Tänk på det när ni får tjusiga email som lovar guld och gröna skogar.
Låter det för bra för att vara sant så är det med all säkerhet bluff och båg.
Vill de sedan längst ner på sidan ha 10-20 dollar för någon information om hemligheten bakom blaha blaha så gå inte på det.
Det kallas för scam på Internetspråk.
DET FINNS INGA HEMLIGHETER BAKOM HUR MAN LYCKAS!!! Det handlar bara om att vara enveten och att vara villig att satsa på sig själv.
Att tro på det man gör och att tycka det är roligt.
Vad är då det viktigaste jag har lärt mig, undrar ni nu?
Jo, att presentera mig själv, kallas *to brand your name* på Engelska.
Hur gör man det då? Ja, inte genom att gömma sig bakom en signatur.
Kolla mina sidor, linkarna finns i menyn till höger.
På alla hittar ni mitt foto eller min lilla logo tillsammans med mitt riktiga namn och adress. Detta är min lilla logo som jag använder tillsammans med Grandma Maggie. Namnet Grandma Maggie kommer från mina vänner i Mpam som började kalla mig för Grandma ganska snabbt. Väljer ni ett smeknamn så ta ett som är nära ert eget namn och lätt att komma ihåg.
Jag har lyckats med att få namnet Grandma Maggie välkänt och det är en stor bedrift.
Men man måste vara beredd att presentera sig själv. Det är så man bygger upp ett förtoende gentemot andra Internetanvändare och det är hela förutsättningen för att man ska lyckas. Tänk efter nu. Inte skulle ni väl vara beredda att köpa något från någon som kallar sig skmjkf587 och som inte ens talar om var han eller hon bor i världen.
Lycka till och var inte rädd att tala om vem ni är.
Grandma Maggie

3 comments:

Affe said...

Talar alltid om vem jag är....*L*
Du skriver ruskigt bra...och har bra insikt i det du skriver om... tack för att du uppskattar det jag skriver om.. har en ruskig skrivklåda *scratch, scratsch*
affe

Affe said...

Nästa kapitel kommer under morgondagen... tar lite tid att redigera så pass gammal text... mitt språk har ändrats med åren , till det bättre hoppas jag...Hade du såååå många hästar... ujuj..
affe

Birgit said...

Ja jag talar oxå om vem jag är *L* Kram hoppas du mår bra