Tuesday, November 01, 2005

Tisdag, min radio dag!

Tänkte bara passa på att tala om att varje tisdag kl 19,00 svensk tid så är jag
DJ på en liten online radiostation.
Vi har den genom MPAM och ni hittar sidan här KMPAM Cool Radio
Vem som helst kan ladda ner den lilla spelaren och lyssna. Lätt som en plätt!
Jag spelar rock-pop ( mycket svenskt )även musik från 60-talet. I kväll blir det nog
nyare rock-pop, tror jag.
Så om ni ändå sitter framför datorn vid den tiden så hälsa gärna på.
Jag har lyssnare från hela världen.
And to english readers( I know you can translate this ) I am starting at 1 PM EST.
För övrigt så är det ganska segt idag, hela familjen har en jobbig förkylning.
Alla 5 barnbarnen har det så man kan nog lugnt säja att vi fick det den vägen.
Men ännu har jag rösten kvar så jag ska nog klara radio i alla fall.
En annan rolig händelse för hela familjen är att en av döttrarna har kvalificerat sig
till final i Tastelines stora mat tävling * Årets Hemma Kock *.
Tävlingen går av stapeln den 11 november på den stora matmässan *Det Goda Köket* i
Stockholm. Ni kan läsa online här *Artikel i Svenska Dagbladet*
Naturligtvis ska jag och en av hennes systrar stå där och heja på. Det ska bli jätte spännande.
Så nu har jag ännu mer att pyssla med online så att jag kan vara ifrån mitt dagliga
Pc arbete i några dagar.
Alla bloggar och Niche sidor ska förses med fler artiklar, samtidigt som jag ska hinna surfa lite också. Jag lyckas inte alltid hålla takten. Att skriva på engelska tar ju lite längre tid än när man bara skriver på svenska.
Men denna svenska blog ser ut att bli en av mina bästa, när det gäller google annonser. Tänk om jag hade vetat det tidigare. Jag trodde svenska var ett för litet språk, men det verkar vara tvärt om.
Antar att inte alla vet vad jag pratar om, lol.
Annonserna till höger från Google är betalda annonsplatser. De ändrar sig hela tiden
beroende på vad jag skriver om. Varje gång någon klickar på en sådan annons från min sida så får jag en del av vad annonsören har betalt. Det är inga stora pengar, bara *ören*, men med många sidor så växer det.
Google Adsense är det mest populära på Internet just nu. Alla vill vara med i den cirkusen. Det är gratis att öppna ett konto hos Google Adsense och att skaffa en egen blog.
Dessutom har jag just bevisat att det funkar även på svenska.
Ha en bra dag!
Grandma Maggie

ps. glöm inte att hälsa på mig på Radio KMPAM i kväll.

No comments: