Saturday, November 12, 2005

Jag längtar hem igen!



Ja, faktiskt. Huvudstaden var en jobbig upplevelse, minst sagt.
Nu är jag ju inte speciellt rörlig, måste alltid ha krycka med mig, så det är väl inte huvudstadens fel att det blev lite för mycket:-)
Kan bara lugnt konstatera att det är inte anpassat för rörelsehindrade personer direkt. Pendeltåg och tunnelbana var en mardröm. Alla trappor på tågstationerna.
Alla långa korridorer, värre än sjukhus kulvertar.
Vart vi än skulle så var det byten hit och dit.
Själva matmässan och Tasteline´s Årets Hemmakock Tävling var däremot en fantastisk upplevelse. Dottern var jätte duktig. Att som ung tjej ta sig hela vägen till final är en oerhörd prestation. Att tävla i mat är inte lätt eftersom det är väldigt mansdominerat. Hon vann inte, men det spelar ingen roll för oss. För oss var hon en vinnare i samma stund hon kom till finalen, med ett eget recept.
I år vann en soppa, en rostad fisksoppa. Såg väldigt spännande ut och luktade gott också.
Buffe´n på kvällen för de 4 finalisterna med familjer och vänner var en stor succe´.
Vilken mat!!!
Jag bara njöt.
Tyvärr blev hemresan på kvällen en enda lång mardröm. Benen bar mig nästan inte
den sista biten från pendelstationen fram till min dotters port.
I dag har jag inte tagit många steg. Känns som om jag har varit med i ett maraton lopp allra minst.
Ni kan läsa om tävlingne här *Tasteline*
och här hittar ni finalistenas recept *Finalister*
På måndag reser jag hem igen.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Grandma Maggie

2 comments:

Birgit said...

hej tack för denna sait som du visade för att ta del av åretskock ..nu blev jag medlem på den sidan .. kallas där giggi 1 . KRam

Birgit said...

Glömde säga . Synd att du inte fick se vår huvudstad på annat sätt än att åka pendeltåg o tunnelbana .
Någon gång kanske jag får visa dig mina smu´ltronställen .. Kram hoppas du mår bättre nu i dina ben