Saturday, November 05, 2005

Som ringar på vatten............

Vet inget annat som bättre passar in för att beskriva detta fantastiska.
Jag öppnade denna bloggen för att testa om det fungerade på svenska.
Men också för att kunna hjälpa igång en vän som har ett angeläget ämne
hon vill skriva om.
Ni hittar hennes blog under linken *KAMP*
Andra hakar på efter henne och plötsligt är vi 4 som alla har ett gemensamt.
Vi är FATTIGA RIDDARE
På bara ett par dagar har vi 4 bloggar uppe som linkar tillbaka till
denna oerhört viktiga förening.
Livslinan för många av oss.
Har ni inte hört talas om FATTIGA RIDDARE förut så är det på tiden.
Läs gärna på hemsidan och spara linken så ni vet vart ni ska vända er
om ni själva råkar i ekonomiska svårigheter.
Det kan hända vem som helst och när som helst.
Jag vet att den vanliga reaktionen svårt skuldsatta människor möter är att
de får skylla sig själva. Som man bäddar får man ligga, typ.
Inget kunde vara mer fel. Endast en försvinnande liten procent av alla de
över 500,000 överskuldsatta svenskarna är själva skuld till sitt elände.
Arbetslöshet, sjukdom, skilsmässa, olycksfall m.m. ligger bakom i de flesta fall.
Kombinera en eller två av ovanstående så går det illa väldigt fort, drabbas man av alla inom loppet av ett år då är det katastrof för resten av livet.
Lägg sen till de nya tuffa tagen mot långtidssjukskrivna som Försäkringskassan just nu driver, så är det inte svårt att förstå varför vi hela tiden blir fler och fler.
Något måste göras för situationen är ohållbar.
Vi kämpar alla på olika sått.
Här hittar ni oss som bloggar för FATTIGA RIDDARE
KAMP
SOCIALEN
VEM KAN SE FRAMTIDEN
Finns även under linkarna i menyn.
Som ett ljus i mörkret kommer här en helt annorlunda blog.
Här finns hopp, glädje och massor med positiv energi att hämta. Det är bara att
njuta. Besök The Dreamer!
Som vi säjer i Göteborg med omnejd, Dreamer är * en go gubbe *.
En riktig vardagsfilosof!
Ha en fortsatt trevlig helg.
Grandma Maggie

5 comments:

Birgit said...

hej jag har nog fått hjärnsläpp Jobbat för mycket ..

Vill tacka dig för det jobb du gjort åt mig på min blogg . Hoppas jag kan gottgöra dig på något sätt .


Tror jag fixat ananskontot ..det visra sig 'Kram

Birgit said...

Ang hjärnsläpp var att jag tackade dig på min egnblogg ...??!!

Sen om vikten .. Har haft svepsjäl denna vmånad som gått att inte sköta mig när det gäller att tugga isig .. hmm

Ska bli spännande o se vad doktorn säger ..

Birgit said...

har nu försökt pingat tror jag ??? vad händer nu då ??

Birgit said...

Tack min goa vän. Lånanons passar bra på min sida .
Lite ironiskt kanske .. men vad gör det .. fanns det inte någon spa annons .. så de kan låna o åka på spa . Kram Tack för din fina hjälp ..

Affe said...

Kanon blogg...mycket bra tips..

affe